Univerzální hnědá omáčka čili UHO

1 střední cibule, tuk (olej, máslo), hladká mouka, vývar (voda s masoxem, případně výpek), pepř, drcený kmín, sůl

Recept jak se připravuje Univerzální hnědá omáčka neboli známé UHO

univerzální hnědá omáčka - UHO - v akci

Cibuli oloupeme a nakrájíme na drobno. Na pánvi si rozpálíme vybraný tuk (v nejklasičtější verzi UHO je to samozřejmě nějaký laciný olej) a na něm osmažíme do zlatova cibulku. Poté přidáme přibližně dvě lžíce hladké mouky (množství záleží od toho, kolik omáčky potřebujete), rozmícháme ji a opražíme. Následně pomalu vmícháváme vodu s předem rozmíchaným masoxem nebo ve verzi luxusnější přidejte klasický hovězí vývar či výpek z pečeného masa rozmíchaný s vodou, vše opepříme, osolíme ochutíme drceným kmínem a trochu povaříme dokud omáčka nemá požadovanou hustotu. UHO se podává k různým pečeným masům (ty je možno ve finální fázi v ní prohřát) s přílohou podle chuti - nejčastěji je to rýže nebo houskový knedlík. Dá se ji také libovolně obohatit a to například přidáním nakrájených a osmažených žampionů (čímž získáme falešnou žampionovou omáčku) a nebo například nakrájenou kyselou okurkou (čímž zase máte falešnou znojemskou omáčku). Pohlreich vás chraň.

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Bezva, přesně to jsem hledal, když jsem doma neměl prakticky nic, jen tu rýži, mouku a cibulku a musím říct, že mi to teda velice chutnalo, těžko říct, jestli je to dobře :-)

Anonymní řekl(a)...

Nejlepčejší :)

Anonymní řekl(a)...

Tuhle omáčku jsem měl vždycky rád. Ve školní, vojenské i závodní jídelně. A je mi jedno co ní tom říká slizoun Pohlreich.;o)

Anonymní řekl(a)...

Tohle je důvod, proč bych raději žil někde jinde...Češi jsou prasata...tuhle omáčku dělali ve škole a vždy mi z ní bylo blbě.

Anonymní řekl(a)...

Tato omáčka je výborná. Velmi jednoduchá a vděčná. I já jí mám doposu rád a často si ji dělám.
Pohlreich je uměle dosazená kuchyňská policie a nové guru. Tak se mu všichni klaňte aby měl pocit, že je první kuchař v této republice. Oni naše maminky a babičky asi vůbec neuměly vařit a čekalo se na Pohlreicha, až nás vyvede z omylu.
Jděte s tím Pohlreichem už do pr.....

Unknown řekl(a)...

Udělala jsem tuto omáčku a byla dobrá fakt. Jsem překvapená. A chutnala celé rodině.

Unknown řekl(a)...

Omáčka byla dobrá a chutnala celé rodině :-)

Anonymní řekl(a)...

To že jsi mlsný anonym nedokazuje o češích nic jiného než to, že je tu spousta rozmazlených a rozmlsaných dětiček. Měl by sis vážit jídla ty hovado

Anonymní řekl(a)...

Třeba v Africe že? Měl by sis vážit toho co máš a ne dávat na internet takový hovadiny ty hovado